Cookie monster

29 augustus 2022 - Eindhoven, Nederland

Nu ik weet dat ik daadwerkelijk ga lopen zaterdag is het tijd om een soort van raceplan te maken. Ik maak een lijstje met tussentijden. De race is makkelijk in stukken te delen, omdat er na elke tien km een verzorgingspost staat. Ik maak drie rijen: minimum eis vanuit de organisatie - als we het zwaar hebben - als we prima lopen. Als ik het lijstje zie, groeit mijn vertrouwen. Ik geloof dat we dit wel zouden moeten kunnen.

Met hulp van sportdietist Kevin maak ik ook een eetplan. Iets met koolhydraten en elektrolyten die aangevuld moeten worden om drama's zoals tijdens de Fantomestrail te voorkomen. Het is een heel gereken en gepuzzel. Uiteindelijk kom ik op zoveel flessen isotone sportdrank, clif bar repen en plakken peperkoek dat ik een extra karretje achter me aan moet trekken om t allemaal mee te krijgen 😁. Het advies wat ik van veel mensen gekregen heb om vooral vooral vooral niets nieuws te proberen tijdens de race ga ik negeren. Het alternatief is dat ik vandaag een hele dag leef op 4 clifbars, 8 plakken peperkoek en 8 flessen sportdrank. Dat lijkt me geen hit.

Het plan is nu: de rugzak volproppen met; eten, isotone dranktoelie-poeder, flessen gevuld met diezelfde toelie en de waterzak met water. En dan elke verzorgingspost zorgen dat ik wat van die eetvoorraad in mijzelf heb bewaard én alle lege flessen en zakken bijvullen.

Beversport heeft nu dus geen clifbars meer, die heb ik. ALLEMAAL. AH en Plus zaten goed in hun voorraad peperkoek, dus die plakken die ik mee heb, worden niet gemist.

Formules van KevinFormules van Kevin, vervolg