De oprichting van Flachland Geschwister

3 augustus 2022 - Eindhoven, Nederland

Nog maar 4 weken en 2 dagen.. tot we dan toch echt echt echt beginnen aan de RUN2. De voorbereiding voor dit geweldig avontuur begon al in december. Ik zat nog middenin een opbouwprogramma na een flinke kuitblessure. Trainingsdagen waarin ik vooral veel ontzettend saaie en ingewikkelde oefeningen mocht doen (denk aan filmpjes die je 6x moet bekijken voordat je door hebt op welke manier je je ledematen zo kunt vouwen dat je de oefening daadwerkelijk goed uitvoert) met af en toe wat wandelen erbij. Ik kon me toen niet echt voorstellen dat ik in september in staat zou zijn om een belachelijke hoeveelheid kilometers en hoogtemeters te kunnen afleggen... in de Alpen. Het enthousiasme van Martijn werkte aanstekelijk. Ergens begon het te kriebelen. Stel je nou voor, dat het kan... hoe gaaf is dat?!?! Inschrijven met het idee dat we niets te verliezen hadden. Het enige risico was dat het cursusboek "Omgaan met teleurstellingen" uit de kast getrokken zou moeten worden. Ingeschreven dus!

Wat volgde is trainen, trainen, trainen, onder leiding van Kim. Ze maakte een trainingsprogramma op maat voor me, steeds een stapje uitdagender, en waar ik voorheen gewoon alleen maar liep (heel simpel, je trekt schoenen aan (en een broek en shirt, anders val je zo op) en je rent) "mag' ik nu ook aan krachttraining doen, moet ik af en toe rust houden, heeft ze me de sportschool ingekregen en moet ik zelfs af en toe zwemmen 😱😱😱. De looptrainingen bestaan uit interval (en onder de bezielende leiding van Kim gaan die steeds sneller, tot de grens of net daarover), heuveltraining (Kim heeft het woord "heuvelsprint" uitgevonden 😱) en gelukkig ook nog af en toe een rustige duurloop. Die van Kim dan zo rustig moet dat ik door mijn neus kan in en uitademen. Zonder te stikken.

Team Neelke bestaat nu uit Neelke, Martijn (want waar zou ik zijn zonder hem?) drillcoach en motivator Kim, fysiotherapeut Egon, sportmasseur Patrick, sportdiëtist Kevin, loopmaatjes van Get Running en verder iedereen die begrijpt dat dit een leuk avontuur is of een poging daartoe waagt.

Inmiddels is het augustus en ben ik fitter dan fit. Het geloof dat het zo maar zou kunnen dat het ons gaat lukken: 2 dagen hardlopen, 74 kilometer, 3950 hoogtemeters, dat geloof begint te groeien.

Dus nog even doorzetten.... nog 4 weken, 2 dagen en 14 uur om precies te zijn... en dan begint het doorzetten pas echt voor de Flachland Geschwister!

MotivatieKrachttraining in de sportschoolNog meer krachttraining in de sportschoolEten met het programma van KevinRustYes, lopen met de nieuwe rugzak!Nighttrail in de Ardennen